top of page
Search
  • Writer's picturePolina Prianykova

А що ти, студенте, зробив для свого вишу?

Дана стаття погоджена керівництвом ЗНУ і опублікована 21.05.2021 року

на офіційному сайті Запорізького національного університету

під назвою «Студенти юридичного факультету гідно

представляють свій виш на всеукраїнському та міжнародному рівнях»

З публікацією можливо ознайомитись за посиланням:


А нічого собі питання, так, друже? Адже такі цілком обґрунтовані речі ми можемо почути, якщо станемо скаржитись як важко навчатись і, мов, для нас замало зроблено адміністрацією університету. Не буду сперечатись, можливо було б і краще щось зробити. Але все ж таки, що зробили для ЗВО саме ми?


Навчання у Запорізькому національному університеті я обрала свідомо, з причин поваги до складу викладачів, які, як правило, завжди підтримують кожного студента у намаганні опанувати омріяною професією.


Знайомство з вишем не стало заочним, я двічі у 2019-2020 роках перемагала в ЗНУ у творчій і дружній атмосфері на конкурсах філологічного напряму з поезії на німецькій та англійській мовах. Упродовж тих же років готувалась тут разом з іншими на відповідних курсах до ЗНО. Мені сподобалось ставлення педагогів до молоді. Я вражена красою зелених насаджень та архітектурою корпусів університету. Керівництву ЗНУ вдалось не тільки зберегти Альма-матер педагогічної науки Запоріжжя, а й прикрасити і усучаснити весь архітектурний комплекс й студентське довкілля.

У 2020 році, з відзнакою та золотою медаллю, закінчивши Запорізьку гімназію №11 та підтвердивши свої знання під час ЗНО на 200 балів, мені вдалось очолити рейтинг абітурієнтів України для вступу на юридичну професію. При цьому я скористалась своїм правом на отримання другої професії і обрала також курс міжнародної економіки.

Приємним враженням для мене з самого початку стала активна діяльність в університеті студентського самоврядування. Нас, юнаків, зустріли куратори курсу та кожної з груп і ознайомили з правилами та внутрішнім розпорядком.

Оскільки мені знайома багато років поспіль роль і відповідальність старости класу в гімназії, я оголосила свою кандидатуру і дружний колектив обрав мене старостою 1-ої групи 1-го курсу юридичного факультету. Ми розпочали наполегливо вчитись. Приємна атмосфера склалась і на заочному відділенні серед майбутніх економістів, де керівництво і викладачі завжди з розумінням ставляться до об’єктивних труднощів у житті кожного студента.

Завдяки запровадженій п’ять років тому в нашому університеті системі Moodle, ми швидко пристосувались до карантинних обмежень у зв’язку з Пандемією COVID-19 та якісно перебудували заняття на дистанційний режим.

Позитивно оцінивши увагу викладачів та турботу адміністрації про студентів, надійну підтримку студради, я замислилась над тим, а що особисто я можу зробити для нашого університету?

Оскільки на зборах нам змістовно розповіли про важливість позанавчальної діяльності, я вирішила зосередитись у вільний час на підвищенні свого професійного рівня і водночас авторитету університету шляхом активного заняття науковою діяльністю та участі у фахових Всеукраїнських і міжнародних заходах для студентів-правників та економістів. І тут принаймні стали мої знання англійської, підтверджені міжнародним сертифікатом, з відзнакою.

Вже в жовтні 2020 року я взяла активну участь у лекції на тему: «Populism and rightwing movements in the 20th century», яку провів англійською професор коледжу Нокса та спеціаліст із сучасної історії Західної Європи – Emre Sencer. У розвиток тез щодо популізму мною поставлено лекторові ряд запитань англійською, на які отримано обґрунтовані відповіді. Захід оприлюднено у пості на офіційній сторінці ELSA (The European Law Student’s Association – Європейська асоціація студентів-правників).


Наступного місяця, у листопаді, я взяла участь і одержала перемогу – Перше місце – у Всеукраїнському конкурсі есе на тему: «Права людини в епоху розвитку штучного інтелекту» серед студентів юридичних факультетів всіх ЗВО України. Змістовно поінформувала про це спільноту в першому в моєму житті інтерв’ю, яке оприлюднено у постах на офіційній сторінці юрфаку ЗНУ в Instagram. Інформаційну підтримку одержано також у пості на офіційній сторінці ELSA Odesa в Instagram.

У грудні 2020 року я взяла активну участь у Всеукраїнському конкурсі есе до Дня прав людини від Послів європейської молоді на тему: «Права людини в умовах пандемії COVID-19», англійською.

У подальшому я не залишила осторонь отриману Перемогу. У січні та лютому поточного року продовжила наполегливу роботу на ниві наукової діяльності щодо дослідження проблематики при регулюванні і використанні в Україні (та у світі в цілому) Штучного Інтелекту. Для мене стала очевидною необхідність розгляду порядку денного у науковому середовищі. Потрібна широка дискусія, яку я вирішила ініціювати і в пресі.

Особисто поспілкувавшись з редакціями ряду місцевих ЗМІ, я знайшла порозуміння і підготувала в лютому власну статтю наукового характеру під назвою «Студентка ЗНУ пропонує зміни до законодавства про Штучний Інтелект», яку опубліковано 01.03.2021 року. Вочевидь така ініціатива сприяє зміцненню авторитету юридичного факультету, адже суспільство дізналось про високий рівень проблематики, що піднімається нами на державному рівні.


Увесь час впродовж навчального року я приділяла ретельну увагу і питанням студентського самоврядування. У січні поточного року юридична громада університету обрала мене головою наукового сектору.

26.02.2021 року мною організовано і проведено інтелектуальну гру «Brain Ring» серед студентів 1-го курсу юридичного факультету. Захід здійснено відповідно до встановлених нормативно-правових правил, у тому числі щодо карантинних обмежень, з фото- і відео-фіксацією, у дружній і конструктивній атмосфері, із повідомленням адміністрації, за участі викладача, із яркими вітальними листами переможцям та ініціативній групі тощо.

Як головою наукового сектору, мною вжито особистих та організаційних заходів щодо розвитку наукової діяльності на факультеті.

Разом з професором кафедри історії і теорії держави та права Удовикою Л.Г. мною підготовлено англійською для публікації у Збірнику КНУ імені Тараса Шевченка наукову статтю про необхідність якомога швидшого розгляду питання про імплементацію Штучного Інтелекту в юридичну площину країни.

Організаційний комітет Інституту права КНУ імені Т.Шевченко офіційно повідомив у травні п. р. про винесення цієї наукової статті, як такої, що є актуальною і виконаною із дотриманням всіх установлених вимог, на розгляд наукової ради вишу столиці для включення у Збірник наукових праць КНУ.

Не зупиняючись на цьому, мною власноруч ретельно досліджено англомовну правову базу щодо функціонування інституту адвокатури під час Пандемії COVID-19 у США та за результатами, разом з кандидатом юридичних наук кафедри кримінального права та правосуддя Ларкіним М.О., підготовлена англійською наукова стаття про важливість вдосконалення законодавства України з метою підвищення рівня доступу до правосуддя, а також забезпечення права громадян на захист в умовах карантинних обмежень.

Під час урочистої Презентації, яку висвітлено у ЗМІ, публікацію визнано глибокою й актуальною, такою, що потребує нагальної широкої дискусії, а мої пропозиції заслуговують на втілення у наукове і юридичне життя держави. У травні п. р. мою статтю оприлюднено у Збірнику наукових праць ЗНУ.

Загалом, як головою наукового сектору, мною значно активізовано і підвищено результативність роботи студентів 1-го курсу юридичного факультету щодо розвитку наукової діяльності, зокрема при розробці науково-правових тез, і це позитивно відмічено викладачами університету.

З метою підвищення професійного рівня мною також зосереджено увагу на вивченні практичного досвіду як вітчизняних так і міжнародних експертів.

Упродовж лютого 2021 року я взяла участь у серії Всеукраїнських онлайн-вебінарів «Лайфхаки від практикуючих юристів» від ELSA. Успішність опанування комплексом порушених питань підтверджена відповідним сертифікатом від організатора – ELSA Ukraine.

У березні 2021 року я взяла активну участь в освітньому арт-проекті STEM is FEM «Наука – це вона» за підтримки міжнародних організацій ООН Жінки в Україні та Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ). Його ціль – розповісти про здобутки українських жінок-вчених, зацікавити молодь у науці, а також спростувати міф про те, що наука – це виключно чоловіча справа. Проект є частиною кампанії ООН Жінки «Покоління рівності», з популяризації гендерного паритету серед молоді та забезпечення лідерства жінок в технологіях та інноваціях. За підготовлене мною есе «Наука утаює в собі спектральну красу», за повідомленням організаторів конкурсу я отримуватиму у червні п. р. відповідний Диплом учасника Всеукраїнського конкурсу та тоді ж стане відомий Переможець цього заходу.

Крім того, впродовж квітня поточного року, я стала учасницею державного проекту Fakefighters та представила Запорізький національний університет у Всеукраїнській Програмі дослідження Фактчекінгу, ефективно опанувала всі етапи європейського курсу, що стало підставою для отримання мною індивідуального сертифікату UNICEF Ukraine.

12 квітня взяла активну участь у лекції англійською, проведеною адвокатом зі Сполучених Штатів Америки професором Jan K. Seigel, на тему «Суди присяжних у кримінальних справах» у США.

19 квітня стала учасницею лекції англійською, проведеною адвокатом зі Сполучених Штатів Америки Peter Kolker, з питань основних прав людини, їх аналізу та втілення в життя у США.

15 травня взяла активну участь у лекції судді Європейського суду з прав людини професора Лятифа Гусейнова, з питань Вакцинації і прав людини, вкрай актуальних наразі з причин Пандемії COVID-19. У числі інших, у ході лекції, обговорені питання дискримінації певних категорій осіб (у різних країнах світу), які категорично проти вакцинації.

17 травня я взяла активну участь у лекції англійською David Cook, досвідченого юриста у сфері юриспруденції та посередницьких служб у штаті Теннессі, США, з питань прав людини в контексті американського законодавства та важливості альтернативного вирішення спорів в американському цивільному спорі щодо прав людини (та інших).

Окрім того, у період з 05 до 19 травня 2021 року, взяла активну участь в онлайн-курсі з 5-ти лекцій англійською мовою, проведеного доктором Josef Bollag на тему «Історія фінансування тероризму», в рамках акції Почесного консула України в Швейцарії.

У травні поточного року я також пройшла тестування на національній онлайн-платформі Міністерства цифрової трансформації України «Дія. Цифрова освіта». За результатами отримано відповідний сертифікат про успішний рівень цифрової грамотності.

Отже, впродовж 1 курсу я взяла участь у 16 (шістнадцяти) позанавчальних наукових заходах, з яких 9 – державного рівня і посіла Перше місце у країні на Всеукраїнському конкурсі серед студентів юридичних факультетів всіх ВНЗ України, де таким чином на всю державу вшанували юридичний факультет Запорізького національного університету.

Більш того, під час близько 20-ти лекцій (тривалістю понад 40 годин), в яких я взяла участь та безпосередньо активно спілкувалась з вченими та експертами, більш ніж половина – міжнародні (із США та країн ЄС), під час яких діалог вівся англійською і мене кожного разу представляли як студентку юридичного факультету Запорізького національного університету.

Яскравим прикладом цьому є лекція англійською, проведена адвокатом зі Сполучених Штатів Америки професором Jan K. Seigel, яка відбулася 12.04.2021 року на тему «Суди присяжних у кримінальних справах» у США. Під час лекції я задала доповідачу ряд запитань англійською щодо проблематики участі адвокатів під час онлайн-судових засідань, забезпечення доступу до правосуддя нацменшин, зокрема афроамериканців тощо. Професор Jan K. Seigel був приємно вражений і з повагою відізвався про мою міцну підготовку до лекції та привітав з високим професіоналізмом педагогів юридичного факультету ЗНУ.

Обираючи теми позанавчальної діяльності, я, перш за все, зосереджувала увагу на актуальних питаннях сьогодення. Окрім питань дискримінації, які я тричі висвітлювала на різних площадках, я представила юридичний факультет ЗНУ на платформі Fakefighters у боротьбі з фейковими новинами та дослідженні питань інформаційної безпеки держави.

П’ять разів вжито заходів до висвітлення позитивних результатів роботи нашого юридичного факультету в ЗМІ та на офіційних медійних платформах.

У науковій сфері юриспруденції мною підготовлено англійською дві статті до Збірників наукових праць КНУ імені Т.Шевченка та ЗНУ, які презентовано та опубліковано. Значно активізовано діяльність наукового сектору студради, який я очолюю.

Отже, якщо я зустріну керівництво нашого університету, то мені буде як відповісти на запитання стосовно того, що я зробила для свого вишу, тож маю певне право і на повагу до результатів своєї праці, і на конструктивний діалог.

Знаю, що серед студентів ЗНУ багато молодих людей, якими зроблено не менше, а навіть і більше ніж мною, але ж я дуже стараюсь. І вдячна за підтримку деканам та адміністрації юридичного та економічного факультетів, нашим викладачам, всім тим, хто вкладає в нас душу і серце.

Вважаю, що головне – то справа, яку всі ми патріотично робимо для нашої України! Зі свого боку, я і в подальшому намагатимусь вживати дієві заходи до зміцнення авторитету юридичного і економічного факультетів ЗНУ, а також наших викладачів, яких всім нам (студентам) пощастило зустріти на навчальному шляху.

Рекомендую абітурієнтам приєднуватись до нашого дружнього успішного колективу!

Бажаю всім Мирного неба, міцного здоров’я і успіхів в роботі й навчанні!

З повагою, Поліна Пряникова.

165 views0 comments
bottom of page